Technická specifikace vozidla CAS 24 - T 815 4x4.2

 

Požární automobil hmotnostní třídy S. Požární výbava ve speciálním redukovaném provedení - dle vyhlášky č.49/2003 Sb. Cisternová automobilová stříkačka s dvounápravovým podvozkem, odstředivým vodním čerpadlem, s vodní nádrží o objemu 3400 l, s nádrží na pěnidlo o objemu 210 l, a se zařízením pro rychlý zásah.

 PODVOZEK:

  • dvounápravové šasi s připojitelným  pohonem přední nápravy a s průběžným rámem
  • typ T 815-290R55/411
  • výrobce TATRA Kopřivnice a.s. 

KABINA ŘIDIČE:

  • trambusová, celokovová, jednoprostorová, nedělená
  • předsunuté řízení
  • čtyřdvéřová
  • sklopná vpřed o 55° elektricky i mechanicky
  • počet míst k sezení 1 + 5
  • dvě řady sedadel orientovanými po směru jízdy
  • zadní řada sedadel vybavena držáky 4 dýchacích přístrojů a opěrkou hlavy
  • mezi držáky DP jsou umístěny 3 záložní láhve k DP
  • před zadní řadou sedadel přídržné madlo
  • před sedadlem velitele lampička na čtení map
  • mezi řidičem a velitelem je umístěna schránka na dokumenty ve formátu A4
  • nezávislé topení na chodu motoru a jízdě.

 MOTOR:

  • Motor je naftový, vznětový, čtyřdobý, přeplňovaný s chlazením plnicího vzduchu, vidlicový, vzduchem chlazený s přímým vstřikem paliva, s rozvodem OHV. Motor splňuje emisní normu EURO III. Výrobce je Tatra a.s., Kopřivnice
  • Zdvihový objem motoru: 12 667 cm3
  • Čistý výkon motoru: 300 kW/1 800 min-1

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ:

  • Spojka je jednolamelová, s membránovou pružinou, upevněna na setrvačníku. Ovládání je hydraulické se vzduchovým posilovačem. Synchronizovaná převodovka TATRA 14 TS 210 L. Převodovka je vybavená pomocným pohonem pro pohon vodního čerpadla.

NÁPRAVY A ŘÍZENÍ:

  • Šasi je dvounápravové s připojitelným pohonem přední nápravy pod zatížením.
  • Převod hnacího momentu od převodových ústrojí je proveden spojovacími hřídeli, uloženými v nosných rourách. Zapínání pohonu přední nápravy se provádí pneumaticky, pomocí zubové spojky.
  • Přední náprava je řídící s uzávěrkou osového diferenciálu zapínatelnou dle potřeby. Pohon na kola je proveden z rozvodovky hřídeli s homokinetickými klouby. Kyvadlové polonápravy jsou odpruženy zkrutnými tyčemi. Tlumiče pérování jsou teleskopické.
  • Zadní náprava je vybavena čelním diferenciálem s uzávěrkou zapínatelnou dle potřeby. Kyvadlové polonápravy jsou odpruženy vinutými pružinami a vzduchovými vlnovcovými pružinami. Tlumiče pérování jsou teleskopické. Tlak ve vlnovcových pružinách  mění regulační ventil v závislosti na zatížení zadní polonápravy při zachování stálého odklonu. Náprava je vybavena zkrutným stabilizátorem. Řízení je levostranné s monoblokovým servořízením. Počet otáček volantu na celý rozsah rejdu je 6,2. Kola jsou disková, středěna na kulové plochy podložek matic diskových kol. Na přední nápravě je jednoduchá montáž a na zadní nápravě dvojitá montáž. Pneumatiky: přední náprava 385/65 R22,5 Continental HTC,  zadní náprava 315/80 R22,5 Barum BD 22

BRZDY:

Šasi je vybaveno čtyřmi, na sobě nezávislými systémy brzd:

  • provozní - pneumatická, dvouokruhová, působící na kola všech náprav
  • nouzovou - pružinové brzdové válce působící na kola zadní nápravy
  • parkovací - pružinové brzdové válce působící na kola zadní nápravy
  • odlehčovací - motorová

Vozidlo je vybaveno protiblokovacím zařízením (ABS), automatickým zátěžovým regulátorem a samostavným zařízením brzd.

PODVOZEK:

  • Podvozek šasi tvoří skříň rozvodovky přední nápravy, přední nosná roura, skříň přídavné převodovky, zadní nosná roura a skříň rozvodovky zadní nápravy spojené příčníky s žebřinovým rámem.Závěsná zařízení.Dva pomocné závěsy na předním nárazníku 145 kN.
  • V zadní části vozidla tažné zařízení pro nebržděný přívěs 900 kg a pro bržděný přívěs nájezdovou brzdou 3 500 kg.

VÝSTRAŽNÉ SVĚTELNÉ A ZVUKOVÉ ZAŘÍZENÍ:

  • Na kabině řidiče světelná rampa VNL 024F BbSbB  modré barvy, se sirénou s možností volby tónu "WAIL", "YELP", "HI-LO" a s reproduktorem pro hlášení. Na přední masce kabiny řidiče 2 ks doplňková LED světla modré barvy, napojené na zvláštní výstražné zařízení. V zadní části nástavby zábleskový maják modré barvy a dvě oranžová výstražná světla, jejíchž činnost je signalizovaná v kabině řidiče a vypínač v prostoru čerpacího zařízení.

NÁDRŽE:

  • Nádrž na vodu a pěnidlo tvoří jeden celek a je svařena z nerezového plechu tloušťky 4 mm. Nádrž je hranolovitého tvaru, vyztužena soustavou U profilů. Ve spodní části nádrže jsou navařeny dva podélníky, kterými je nádrž uložena na průběžném rámu podvozku, k jehož patkám je přišroubována. Nádrž na vodu je vybavena zařízením na dálkovou kontrolu množství. Na horní části nádrže je průlez o 450  mm s odklopným víkem. Vedle průlezu je válcové těleso membránového ventilu, který zajišťuje odvzdušnění nádrže při činnosti čerpacího zařízení a odvod vody z nádrže pod vozidlo při jejím přeplnění. Ve spodní části nádrže je příruba DN 100 pro připojení sání čerpadla. Objem nádrže je 3 400  l. Nádrž na pěnidlo je včleněna do nádrže na vodu a je svařena z nerezového plechu. Objem nádrže je 210 l.

ČERPADLO:

GODIVA WTA 2010C

  • jmenovitý průtok                             2 400  l.min-1
  • jmenovitý tlak                                 0,8 MPa
  • jmenovitá sací výška                        3 m
  • maximální sací výška                       8 m

Vysokotlak

  • jmenovitý průtok                              200  l.min-1
  • při jmenovitém tlaku                         4,0 MPa

OSVĚTLOVACÍ STOŽÁR:

  • V levé přední skříni je umístěn výsuvný osvětlovací stožár Teklite TF 340 s ručním ovládáním naklápění reflektorů. Výsuv je pneumatický s maximální výškou reflektorů nad úrovní terénu cca 5000 mm, počet reflektorů 2 x 500 W.             


ROZMĚRY VOZIDLA:

  • Délka (včetně lanového navijáku) 8 055 mm
  • Šířka                                         2 550 mm
  • Výška                                        3 100 mm
  • Brodivost                                   800 mm

HMOTNOSTI:

  • Provozní hmotnost                      12 000 kg
  • Celková hmotnost                      18 000 kg

JÍZDNÍ PARAMETRY:

  • Maximální rychlost                       120 km·h-1
  • Měrný výkon                               16,67 kW·t-1


 

DALŠÍ VÝBAVA VOZIDLA:

    * Elektrocentrála WANGUARD 6000 (230/400V).
    * Lanový naviják RAMSEY RE 12000 s elektropohonem. Naviják se připojuje do závěsů na předním nárazníku. Délka lana 30 m, max. tažná síla 5440 kg.
    * Vyprošťovací hydraulické zařízení HOLMATRO CORE
    * Přetlakový ventilátor HURRICANE MT 236
    * Motorová pila STIHL MS 460 RHD
    * Rozbrušovací přístroj STIHL TS 700
    * Motorová pila Dolmar 500
    * Fire Jack - aerosolové hasící zařízení
    * Plovoucí čerpadlo Maxcimum
    * Zvedací vaky RUBENA
    * Mečová pila MAKITA
    * Přenosná výstražná oranžová světla
    * Záchranářský zdravotnický batoh
    * Vakuová nosítka a dlahy
    * Kyslíkový přístroj a ambuvak
    * Lezecká výbava
    * Protichemický oblek SUNIT
    * Suché obleky HIKO
    * Dopravní kužely
    * Lafetová proudnice KL
    * Dýchací přístroje PLUTO 300
    * Záchranářská nosítka SWISS RESCUE
    * Ruční svítilny STREAMLIGHT
    * Dalekohled FOMEI

Ostravski Webdesign | Webové stránky zdarma od BANAN.CZ | přihlásit se | mapa stránek © 2018 Hasičský sbor města Úpice

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Nesouhlasím Souhlasím